Türk Siyaseti ve Türkiye Siyasi Tarihi - Video Projesi - Türk ve İslam Tarihi - Türk Dna'sı

Harf Devrimi

Ana Konular:
"Kahraman Ata'mız Gazi Mustafa Kemal Atatürk, Cumhuriyet Halk Partisi ve Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluş Dönemi".
-Atamız, Türk Milletimiz'in çıkarları için Gerçek Demokrasi'yi tamamı ile uygulamış, herşeyini Türkiye Cumhuriyetimizin temelini kurmak için, Türk Soyumuzun ve İslam Dinimizin Tam Bağımsız Geleceği için yaşadığı sürede feda etmiştir.
-Dersim İsyanını(ve ondan önceki benzer isyanlarıda) planlayan, örgütleyen, pohpohlayan ve oluşturanlar ülkemiz içindeki İngiliz ajanlarıdır(örneğin Seyit Rıza). Cahil bırakılmış halkımızı, önemli değerlerimizi(İslam Dini ve Milliyetçilik) kötüye kullanarak, Türkiye Cumhuriyetimize karşı ayaklandıranlar İngiliz ajanlarının ta kendisidir.
-Seyit Rıza, Koçgiri Aşireti mensupları, vs., bunların hepsinin soyu Türk'tür, ama ne tuhaftır ki bu ajanlar Kürtçülüğü, İslam'ı ve Kürdistan'ı savunuyorlar. Bu tarihi gerçekler, size günümüzde neleri hatırlatıyor? Abdullah Öcalan'ın kökeni nedir? Ermeni!!! Ahmet Türk'ün kökeni nedir? Türktür!!! Talabani ve Barzani'nin kökeni nedir? Yahudi??? Bütün bu şahıslar günümüzde hangi devlete hizmet ediyorlar? İngiltere-ABD devletine!!!
-Bir benzerlik görebiliyormusunuz? Amaç Kurtuluş Savaşından itibaren Tam Bağımsız Atatürkçü Türk Cumhuriyetini yıkmaktır ve bu amaç İngilterenin çıkarlarına hizmet etmektedir. Sonuç nedir? Dersim İsyanını oluşturan İngiltere'dir(finansal destekleriyle), ve İsyanı bastıran Atatürk'te İngiltere'ye hizmet eden teröristlere operasyonlar düzenleyip, aslında bir İngiliz harekatını yokedip, İngiltereyi tekrardan mağlup etmiştir!!!
-Atamız'ın Karizmatik Liderliği Döneminde Türkiye'miz, İç ve Dış Siyasette Tam Bağımsız olan Bir Dünya Gücüydü. Atamızın önünde sonsuz sevgi ve saygıyla eğiliyoruz.

Harf Devrimi

Mesajgönderen TurkmenCopur » 20 Ara 2010, 18:51

HARF

Her yöntemden önce büyük Türk ulusuna, onun bütün emeklerini kısır yapan çorak yol dışında, kolay bir okuma yazma anahtarı vermek gerekmektedir. Büyük Türk ulusu bilgisizlikten az emekle kısa yoldan ancak güzel ve soylu diline kolay uyan böyle bir yöntemle sıyrılabilir. Bu okuma yazma anahtarı ancak Latin kökünden alınan Türk alfabesidir. Basit bir deneme Latin kökenli Türk harflerinin Türk diline ne denli uygun olduğunu, kentte ve köyde yaşı derlemiş Türk çocuklarının ne denli kolay okuyup yazdıklarım güneş gibi meydana çıkarmıştır.
Büyük Millet Meclisi'nin karariyle Türk harflerinin kesinlik kazanması ve yasalaşması bu ülkenin yükselme uğraşısında başlı başına bir geçit olacaktır.
1 Kasım 1928; S. D. 1. s. 359

Çok söz, uzun söz bir şey için söylenir. Gerçeği anlamayanları gerçeğe getirmek için ... Ben bu dönemleri geçirdim. Şimdi sözden çok iş zamanıdır. Artık benim için, hepiniz için, çok söz söylemeye gerek kalmadı. Bundan sonra bizim için çalışmak, hareket ve yürümek gerekir. Çok işler yapılmıştır. Ama bugün yapmak zorunda bulunduğumuz son değil ama çok gerekli bir iş daha vardır. Yeni Türk harfleri çabuk öğrendmelidir. Vatandaşa, kadına, erkeğe, hammala, saldalcıya öğretiniz. Bunu vatanseverlik ve ulus severlik görevi biliniz. Bu görevi yaparken düşününüz ki, bir ulusun, bir toplumun yüzde onu okuma yazma bilir, yüzde sekseni bilmez cinsindendir. Bundan insan olanlara utanmak gerekir. Bu ulus utanmak için yaratılmış bir ulus değildir. övünmek için yaratılmış, tarihini övünçlerle doldurmuş bir ulustur.
9 Ağustos 1928; S. D. 2. s. 252-253

Bizim ahengli, zengin dilimiz yeni Türk harfleriyle kendini gösterecektir. Yüz yıllardan beri kafalarımızı demir çemberler içinde bulundurarak, anlaşılmayan ve anlayamadığımız işaretlerden kendimizi kurtarmak, bunu anlamak zorundasınız.
9 Ağustos 1928; S. D. 2. s. 251

Türk harflerinin kabulüyle hepimize, bu ülkenin bütün vatanını seven yetişkin çocuklarına önemli bir görev düşüyor. Bu görev ulusumuzun tümüyle okuyup yazmak için gösterdiği coşku ve aşka iş başında hizmet ve yardım etmektir. Hepimiz özel ve toplumsal yaşamamızda rastgeldiğimiz okuyup yazma bilmeyen erkek kadın her vatandaşımıza öğretmek için atılganlık göstermeliyiz.
Bu ulusun yüz yıllardan beri çözümlenemeyen bir gereksinimini bir kaç yd içinde kökten çözümlemek yakın ufukta gözlerimizi kamaştıran bir başarı güneşi olacaktır. Hiçbir zaferin kapsamıyla kıyaslanma kabul etmeyen bu başarının heyecanı içindeyiz. Vatandaşlarımızı bilgisizlikten kurtaracak Sade bir öğretmenliğin verdiği vicdani tat varlığımızı kaplamıştır.
1 Kasım 1928; S. D. 1. s. 360

Şurasını da deneylere dayanarak açıklayayım ki, hece ve alfabede düzenleme, gerçekten çocukları zorluktan kurtaran, onlara küçük yaşta başarı lezzetini tattıran en etkin araçtır. Yaşlı adamların sevinçleri ise daha açıktır. İnsanlar arasında kolay ve hevesle okumak aracının sağlanması, hem ulusal gelişmeye, hem de uluslararası anlaşmaya çok yararlıdır.
28 Şubat 1929; S. D. 4. s. 543

Kaynakça
Kitap: DÜŞÜNCELERİYLE ATATÜRK
Yazar: ARI ÎNAN
Kullanıcı avatarı
TurkmenCopur
Genelkurmay Başkanı
Genelkurmay Başkanı
 
Mesajlar: 13984
Kayıt: 29 Eki 2010, 17:26

Dön 1923-1938: Gazi Mustafa Kemal Atatürk Dönemi

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir